söndag, augusti 05, 2007

Första matchen avklarad

Idag så dömde jag min första seniormatch i fotboll, det var nere på Emåvallen i Bodafors som Bodafors damlag mötte Holsby SK´s damlag. Det gick väl rätt hyffsat för min del med tanke på att det var den första senoiormatchen som jag dömde, men en och annan miss blev det nog både vad gäller fällningar och offside men på det hela så kändes det rätt bra i vilket fall som helst.

Matchen slutade 3-3 och det var väl en del hårda tag på planen och man kanske i vissa situationer skulle ha blåst lite mer i pipan, men sett över hela matchen så var det förvisso rätt hårda situationer men ändå en rätt sjysst match. Jag är utav den åsikten att man skall bedöma dam och herrfotboll på samma sätt då det är samma regelbok, tyvärr så är det nog inte riktigt så alla gånger då en del domare har en helt annan bedömning när det gäller fysiskt spel och damfotboll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida