lördag, augusti 04, 2007

Mona Sahlin på Ädelfors folkhögskola

Den Socialdemokratiska broderskapsrörelsen som samlar kristna socialdemokrater genomför sin kongress nu nere på Ädelfors folkhögskola utanför Vetlanda i Jönköpings län. Själv är jag inte medlem i denna organisation och jag är inte speciellt religös heller för den delen. Anledningen till att jag själv tog mig ner dit i fredags var att partiets ordförande Mona Sahlin skulle hålla ett gästanförande till kongressen.


Talet var väl så där det handlade mest om internationella frågor, vilket säkert berodde på målgruppen som hon talade för, då Broderskapsrörelsen av tradition alltid har varit tydliga i dom internationella frågorna. Men jag tyckte det var lite tråkigt att Mona inte gick in mer på dom inrikespolitiska frågorna i sitt anförande. Men en skicklig talare måste jag nog ändå medge att hon är.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida