lördag, mars 10, 2007

Nostalgi

För ett par veckor sedan så införskaffade jag mig en scanner till datorn, med en specialfunktion och mjukvara för att scanna in gamla diabilder. Jag var faktiskt riktigt skeptiskt till hur resultatet skulle bli då man omvandlade gamla dia bilder till digitala bilder i datorn.
Men resultatet var faktiskst positivt, jag blev rent utav lite imponerad över resultatet när jag hade scannat in mina föräldrars gamla diabild samling på nästan 1000 bilder. Visst tog det en stund, men det gick rätt snabbt ändå, då man scannar fyra bilder åt gången.

Nu har man samlat gammal nostalgi i datorn och behöver inte längre packa upp den gamla diabildprojektorn längre, allt ryms numera på en CD rom.

Jag lägger ut några bilder av det färdiga resultatet.



Skolavslutning i ettan 1987, på bilden är det jag och Kalle Hansson¨



Jag och min sju år äldre syster någon gång i början av 1980-talet.



Familjerna och grannarna Andersson och Nyhlen ute i skogen någon gång i början av 1980-talet.



Mormor Anna Lisa Linden och Morfar Karl Erik Linden i hamocken någon gång på 1980-talet.



Uppträdande på fritids 1988, vi mimade till Trance Dance



En gång i tiden var man blond i kalufsen, men det är många årsedan.



Pappa Kenneth, syrran Josefin och Mamma Berit i samband med syrrans konfermation 1987 under sommaren.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida