söndag, februari 25, 2007

SSU DÅK


I helgen så hade vi distriktsårskonferans i Jönköpings SSU distrikt i Habo. Jag har själv suttit i distriktstyrelsen sedan 2005 som facklig ledare och det har både varit givande och intressant och förhoppningsvis så har väl jag bidragit en hel del till att lära en och annan SSUare om arbetsmarkanden, kollektivavtal och fackföreningar för det är ju inte så många utav dem som kommit ut i arbetslivet än.


Då jag själv närmar mig trettio så känner man sig mer och mer gammal inom SSU, därför så hade jag också som avsikt för ett tag sedan att trappa ner på mitt SSU engagemang. Men det blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Jag lämnade förvisso distriktstyrelsen, men blev samtidigt övertalad att ställa upp som kandidat till förbundstyrelsen och fick även dåkens samlade stöd för detta. Dessutom så blev jag även valberedningens sammankallande och revisor för distriktet, så kan det gå när man lägger ut för långtgående framtidplaner, men vi får väl se vad det bär vägen med min nominering till FS.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida