onsdag, februari 14, 2007

Sista bilden på bilen

Nu har jag skickat min gamla pålitliga och driftsäkra skönhet till skroten. Dessa är de sista bilderna på skönheten innan skrotfirman kommer och hämtar henne. Det har blivit några mil under åren med denna gamla hederliga Toyota Corolla av 1987 års modell. Måste säga att det ända problem som jag egentligen har haft med denna skönhet är rosten, rent tekniskt och maskinellt har den för det mesta fungerat och de få problem som varit har jag själv fixat.
Men allt har sin tid så även denna bil, under besiktningen 2006 så fick jag flera tvåor på olika rostskador på bilen, detta ledde till att jag bestämde mig för att införskaffa en annan bil och göra mig av med den gamla. Tyvärr vart det inte riktigt så då den gamla bilen blev ståendes utanför hemmet ända tills idag då jag fick fingrarna ur och kontaktade skrotfirman som också hämtade bilen och betalade mig 500 spänn för besverät eller rättare sagt de gav mig skrotpremien som staten betalar ut för att föryngra Sveriges bilpark.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida