tisdag, september 11, 2007

Förbundsstyrelemöte

Jag var i helgen på förbundsstyrelsemöte med SSU på Bommersvik, detta var vårat första riktiga styrelse möte efter kongressen. Vi konstituerade oss även under denna i helg vilket innebär att alla ledamöter har fått olika ansvarsområden.

Vi genomförde även en del andra aktiviteter för att lära känna varandra. Det kändes riktigt bra och jag tror att vi kommer att kunna fungera bra tillsammans under den kommande mandatperioden. Det lär behövas så att vi kan mobilisera emot den borgerliga alliansen som håller på att montera ner den Svenska välfärds modellen.

Mina egna ansvarsområden i förbundstyrelsen blev Fackligt och arbetsmarknadspolitiskt ansvarig samt tillväxt och infrastruktur. Det känns som bra områden på flera sätt, dels eftersom jag har jobbat som elektriker i åtta år och därigenom även ett stort fackligt engagemang vilket ledde till att jag nu jobbar med fackliga frågor på heltid, men det känns även bra att ha ansvar för infrastruktur tillväxt, eftersom att jag kommer ifrån Nässjö som helt och hållet vuxit fram på grund av infrastrukturen genom järnvägen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida