torsdag, augusti 09, 2007

Invald i SSU´s förbundsstyrelse

Vid årets distriktsårskonferans i Jönköpings län så valde konferansen att nominera mig till förbundsstyrelsen. Detta såg jag som en stor ära, när hela distriktet slöt upp bakom min nominering till förbundsstyrelsen.

Detta var i februari och tiden går som bekant rätt snabbt då det är SSU kongress just nu i Örebro och idag har den nya förbundsstyrelsen valts. Detta gjordes med acklamation och mitt namn var ett utav dom 12 st som tillsammans med förbundsledningen kommer att leda SSU dom nästkommande åren.

Jag känner både en stolthet och ära inför det uppdrag som SSU kongressen givit mig dom kommande två åren. Jag är också övertygad om att denna nya ledning i SSU kommer att leda förbundet åt en bättre framtid där de problem som vi brottats med dom senaste åren kommer att vara ett minne blott, till förmån för ett starkt ungdomsförbund som på klassiskt folkrörelsemaner påverkar och driver samhället framåt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida