söndag, augusti 26, 2007

Facebook

Lyssnade på radio P1 i tordags när jag var på väg ner till Växjö där dom diskuterade etiken när det gäller det stora virituella nätverket Facebook och att dom säljer en del personinformation vidare till företag som kan utnyttja detta i marknadsföringssyfte.

Jag hade egentligen inte hört så mycket om denna internet community tidigare och tyckte väl att det verkade lite konstigt med att dom kan skicka information vidare på det sätt som diskuterades. Hur som helst så fick jag ett mejl i fredags ifrån Facebook där jag tydligen hade blivit added inne på Facebook trots att jag inte är registrerad. Men i mejlet fanns det även en länk som jag klickade på sen gick det bara utav farten och vips så var jag medlem.

Så det kan gå ibland.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida