tisdag, april 17, 2007

Änglarna torskade i hemma premiären

Så länge jag kan minnas har jag alltid stöttat Göteborgs kamraterna i ur och skur. För några årsedan var jag t.o.m. en flitig resenär och åkte på ett antal matcher både i Götet och ute i landet. Full av entusiam så körde man ett antal mil för att se det blåvita laget spela den allra vackraste formen av det gröna fältets schack. Men tyvärr så var väl inte alla matcher dom bästa och en del slutade väl i ärlighetens namn med förlust och då var hemresorna inget lyckopiller direkt.

I dag så var det hemmapremiär för Blåvitt, det var AIK från Solna som stod för motståndet och jag trodde väl att det skulle bli en ganska hård och jämn drabbning men där ändå Blåvitt skulle ta hem matchen i slutändan. Det började ju i alla fall bra med ledning, men där Gnaget kvitterade och sedan även tog ledningen på ett frisparksmål, vilket även gav dem segern.

Visst hade det varit kul att se matchen live, men med resultatet i hand så kan man ju bara konstatera att hemresan bara hade gjort den gamla bitterheten påmind när det gäller Blåvitts fotbolls framgångar som allt mer börjar tillhöra historieböckerna, men en fotbollssupporter ger aldrig upp därför så får vi inom några år se Göteborgs kamraterna lyfta de stora pokalerna igen, hoppas jag iallafall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida