onsdag, april 18, 2007

LO distriktets årsmöte


I dag deltog jag som vårt ända ombud för Elektrikerna på LO distriktets årskonferans som gick av stapeln på Jönköpings hotell och konferans som ligger precis i närheten av A6 köpcentrum.
Innan jag gav mig upp till årsmötesförhandlingarna så åkte jag förbi Byggarbetsplatsen Filmstaden som Byggnads tagit ut i konflikt och gav dom mitt stöd och önskade dem lycka till i kampen. Det tråkiga eller roliga i detta sammanhanget var den överårige folkpartisten på kryckor som tagit sig ner till bygget för att tracka Byggjobbarna som stod som strejkvakter.
Han kallade dem för lata parasiter och menade på att dom minsann inte visste vad det innebär att arbeta, dessutom så menade han att det är förjävligt att man han måste betala för alla andra här i samhället, att han själv hoppade runt på kryckor och även hade genomgått ett antal operationer reflekterade han inte över, då jag påtalde detta för honom och att han knappast har betalat denna vård på marknadsmässiga grunder så bad han mig på ren svenska att hålla käft.
Ibland är det bara för härligt med ärliga borgare, att jag fick reda på att han var folkpartist berodde på att jag hörde mig för och hör och häpna fick reda på att karln varit ombudsman i folkpartiet t.o.m. Han kändes som riktig höfskjutande borgare som laddat bössan med en massa borgerliga oneliners som avfyrades i en snabb takt ifrån höften.
Efter denna lilla debatt så bar det upp till LO distriktets årsmöte och där gick dom sedvanliga valen och behandling av verksamhetsberättelse igenom. Det var även en del organisatoriska frågor som diskuterades och vi antog även ett uttalande, där årskongressen gav den borgerliga regeringen en rejäll skopa för dess fackföreningsfientliga poltik.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida