tisdag, december 16, 2008

Earthquake

Vaknade i morse av dels min väckarklocka, men även av något mindre trevligt. Väckarklockan är ju i och för sig inte så trevlig den heller, men det går ju alltid att snoza bort några minuter innan man hoppar upp ur sängen och känner vad blodsockerhalten ligger någonstans. När jag tryckte på snoze knappen för andra gången, var det annat än mobiltelefonens vibrator som skakade, först trodde jag att det var grannen som tröttnat på min trevliga väckningssignal, men insåg ganska snabbt att det var en omöjlighet att framkalla sådana svängningar genom betongen. Istället var det vilket jag fick klart för mig när jag slog på TV och morgonnyheterna att det hade varit en jordbävning nere i Skåne och att den också hade fått marken att gunga ända upp i Småland.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida