söndag, november 30, 2008

Julskyltning

Idag är det julskyltning, julpynt dammas av, lyktor tänds, gator lyses upp, skyltfönster dekoreras med tomtar och granar, det råder rena rama julhysterin. Själv har jag aldrig varit någon större anhängare av denna hysteri kring julen, visst blir det några paket och julskinka och så vidare, men det här med att dekorera fram julpynt, samla ihop granris och jaga julklappar en månad innan själva högtiden har aldrig varit något för mig. Men man får ändå erkänna att det är ett ganska trevligt inslag så här i vintermörkret med julbelysningar och utsmyckningar i både butiker och hemma hos folk. Julhandeln har slagit rekord år efter år de senaste åren och givetvis är det viktigt för handeln att dekorera sina butiker för att inte tappa marknadsdelar, men vi får väl se vad den djupa tillbakagången i ekonomin kommer att ha för inverkan på julklappsshoppandet, själv brukar jag i vilket fall som helst vänta in i det sista med klapparna, det brukar bli dan före dan. Jag tänker i alla fall damma av min ljusstake nu och plocka fram mitt bidrag till julhysterin.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida