onsdag, september 16, 2009

Nytt jobb, ny lägenhet och nya förutsättningar

Har i skrivande stund genomfört en hel del förändringar sen bloggen fick ett besök av mitt bläck senast. Jag har bland annat hittat tillbaka till mina yrkesrötter, dock inte som elektriker men väl som ombudsman för yrkeskåren, då jag numera sedan den första september arbetar som lokalombudsman för Elektrikerförbundet i Linköping. Ett kul och spännande arbete, när man nu ska företräda denna stolta yrkeskår bland de östgötska slätterna.

Detta jobbyte har också inneburit att jag återigen har fått packa flyttkartongerna och svettas i trappuppgångarna. Denna gång ställdes kompassen in mot nordligare breddgrader från den gröna dalen till den passande nordligare pälsbygden vid sjön Sommens strand. Flyttåget gick som ni säkert då förstår till Tranås, där jag fann en lämplig lägenhet och ett rimligt pendlingsavstånd till de östgötska slätterna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida