onsdag, augusti 19, 2009

Sensommar hälsning

Nu har det gått mer än dagar och veckor sen bloggen fick smaka på det fuktiga bläcket, det har hunnit bli en månad sen mitt bläck senast färgade bloggen med innehåll. Man kan i alla fall med gott samvete säga att bläcket hunnit torka denna gång. Därför är det ingen risk att jag smetar över tidigare inlägg.

Hur som helst beror mitt glesa skrivande den senaste tiden på att jag varit allt för engagerad i annan verksamhet för att logga in och skriva ihop några rader, detta hade jag dock tänkt ändra på nu, då detta inlägg ska handla om vad jag har haft för mig den senaste månaden.

Senast bloggen fick smaka på mitt bläck befann jag mig nere bland de Bosniska bergen och var mitt upp i min och några polares 500 mil långa roadtrip genom östeuropa. Denna fantastiska roadtrip fortsatte med ett par etappmål till innan resväskan fick packas upp hemma i Jönköping igen. Väl hemma var det bara att vända upp och ner på väskan och slänga in innehållet i maskinen för att börja packa ner det igen när vattnet slutat droppa ur tygstyckena, denna för ögat mycket stressande hantering av packning har sina förklaringar i att jag skulle vidare efter bara några dagar till SSU förbundets 35e kongress i Uppsala.

Väl uppe på kongressen väntade ett hårt och slitsamt arbete, med lite sömn och långa nattmanglingar. Eftersom jag sitter i förbundsstyrelsen ledde jag även utskottsförhandlingarna på arbete och hela Sverige ska leva, vilket även innebär att man är förbundsstyrelsens föredragande i kongresshallen när besluten väl ska fattas. Avsnittet arbete tog rejält med tid och efter långa och hårda debatter, med efterföljande voteringar kunde kongressen efter 8 timmar anta avsnittet kring arbete i SSU´s handlingsprogram. Avsnittet Hela Sverige ska leva tog inte lika lång tid, som tur var. Jag fick även förnyat förtroende i förbundsstyrelsen och sitter därmed ytterligare en mandatperiod.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida