fredag, maj 29, 2009

14 timmar på järn och betongslipers

Sitter i skrivande stund uppe i Umeå, dit jag tagit mig efter en lång tågresa genom vårt avlånga land. Anledningen till denna järnvägstripp norröver är att jag för SSU förbundets räkning ska gästa Livsmedelsarbetarförbundets kongress som genomförs här uppe nu i dagarna, men jag passar även på att besöka en polare som bor här uppe. Jag har varit på dessa nordliga breddgrader tidigare, men aldrig åkt tåg utan istället har det varit bil eller flyg, men eftersom man är uppvuxen i en järnvägarstad (Nässjö) så kändes det helt rätt att genomföra denna railroadtripp genom ett fantastiskt landskap som bjöd på solnedgångar, ängar, älvar skogar och soluppgångar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida