torsdag, februari 19, 2009

Vice ordförande

Medverkade som jag tidigare har skrivit på Hovslätt och Norrhammars socialdemokratiska föreningars årsmöte igår. Jag ingick även i valberedningens förslag till ny styrelse vilket också röstades igenom, därför kan jag nu efter en konstituering i styrelsen titulera mig viceordförande i denna eminenta S förening som har en stolt historia inom arbetarrörelsen bakom sig. Läser man om arbetarrörelsens historia här i Jönköping´s län så har dalen som binder samman ett antal olika tätorter och sträcker sig genom ett naturskönt område söder om Jönköping en särskild betydelse. I samhället Norrahammar som fram till 1971 var egen kommun har banden varit starka, här fanns en stark ungdomsorganisation förr i tiden som hade cykelagitation på schemat, här fanns fem konsumbutiker när det begav sig, här blommade bruket som låg mitt i dalen och jämte denna ståtliga fabriksbyggnad hade arbetarrörelsen sitt egna Folkets hus i bygden där också Metallindustriarbetarförbudets lokalavdelning hade sin expedition.

Det är ett område med stolta traditioner och även om inte bruket finns kvar längre så finns ändå känslan kvar. Det ska bli kul och spännande att vara med och utveckla partiverksamheten i området.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida